Reacties op het circulatieplan

Het is onbegrijpelijk dat het deel van de Rozendreef tussen de blokken en de Fonteinstraat geen 2 richtingen mag zijn. Als u uit de Fonteinstraat komt en naar Herdersem moet rijden, moet u de hele wijk rondrijden om er te geraken. Ook de mensen van het woonzorg centrum Ten Rozen en de volledige nieuwe wijk van de Lijnzaadstraat worden daardoor onnodig de volledige Arendwijk doorgestuurd terwijl ze daar anders nooit zouden passeren. Het wegdek daar is breed genoeg voor twee richtingsverkeer, zonder enig probleem. Het probleem heeft zich nooit daar gesitueerd, dus het is onbegrijpelijk dat men dat deel 1-richting heeft gemaakt. De rest van het plan geven we voordeel van de twijfel, hoewel ik hoop dat de fieststraat er niet komt. Ik fiets elke dag naar het werk maar vind niets zo vervelend als een auto die achter je blijft hangen, vooral gezien de binnenstraat bijna volledig bergop is.
Oude Abdijstraat

Ik kan niet anders dan mijn ongenoegen uiten over het nieuwe circulatieplan Arend. Ik begrijp niet dat een probleem in voornoemde wijk (onder wie enkele heethoofden en brokkenrijdende chauffeurs in de Petrus Van Nuffelstraat) de bewoners van de Botermelkstraat ten onrechte meesleurt in het project van eenrichtingsverkeer. U moet weten dat het gedeelde van deze straat en dat zeker voorbij het Horebekeveld en het Spieken nog een vrij agrarisch karakter heeft. Verscheidene hobby-boeren circuleren er dagelijks met hun tractoren en (in deze tijd van het jaar) hun hooi- of strowagens. Stel u voor dat deze gevaarten steevast de volbebouwde en bewoonde wijk tussen Rozendreef en Botermelkstraat zullen doorkruisen.
Mijn tweede ongenoegen betreft de wijze van besluitvorming: wij hebben daarin totaal geen inspraak gehad, zij het één informatievergadering waar de aanwezigen allesbehalve voorstanders waren van de plannen. Niemand heeft een redelijke toelichting of verantwoording gekregen over de noodzaak van de plannen in de Botermelkstraat. Ik ben niet tevreden met het klassieke zoethoudertje: 'over zes maanden wordt de toestand geëvalueerd'.
Met vriendelijke groeten,
Een misnoegd Aalstenaar, plus al zijn misnoegde buren !
Botermelkstraat

Dat er in de buurt van de Petrus van Nuffelstraat iets is gedaan ok.
Van waar ik woon is stadinwaarts ok.
Als ik terugkom van stad vind ik het niet ok dat ik tot aan Oude Abdijstraat moet om naar Rozendreef te geraken.
Ook als je via Paardendries komt en je moet naar Rustoord waarom zo een lange afstand afleggen.
Rozendreef en Botermelkstraat, Binnenstraat mag volgens mij terug in twee richtingen.
Waarom mag je nu enkel vanuit Petrus van Nuffelstraat wel tot aan Hoogveld en niet verder en niet vanuit Goudbloemstraat?
Rozendreef tussen sporthal en Hoogveld

De opeenvolging van C1 en C1 met Gla 300m zorgt voor verwarring aan het kruispunt Goudbloemstraat, Rozendreef.
Rozendreef

Voor mij en mijn gezin heeft dit circulatieplan geen voordelen. Veiliger? Verre van! Betere leefbaarheid? Zeker niet. Het brengt enkel nadelen met zich mee, zowel als fietser als autobestuurder. Later thuis 's avonds, onlogische keuzes.
Het probleem wordt nu enkel verplaatst! Het had veel eenvoudiger geweest een verkeerdrempel te voorzien op het 'zwarte' kruispunt, of in die concrete straten de rijrichtingen om te draaien.
Nu wordt iedereen gestraft, en zitten we in de soep!
Geen idee wie dat plan uitgetekend heeft, zeker en vast iemand die nog nooit in de wijk geweest is.
En dan zwijg ik nog maar van de busplannen vanaf januari, 't zal mooi worden!
Koolzaadstraat

Als werknemer van OLV Ten Rozen kan ik u zeggen dat het voor veel collega's een echt probleem is om op het werk te geraken. Ikzelf moet richting Lebbeke en moet rondrijden voor een paat meter enkele richting. Bovendien is er in de Rozendreef nooit een probleem met verkeersveiligheid geweest. Wij vragen allen met aandrang om de enkele richting te beperken zodat vanuit de Moorselbaan wel nog via de Fonteinstraar rechtsaf mag gegaan worden. Dat zou veel problemen vermijden.
Rozendreef

Lijn 1 gaat van aan de Sporthal naar Oude Abdijstraat en dan ???
Lijn 3 gaat naar Nieuwerkerken zoals vroeger maar om terug te keren gaat deze rechtstreeks van Ouden Dendermondsesteenweg naar Oude Abdijstraat ... soms gaat deze nog verder tot aan de Sporthal maar welke ? Vorige week zijn we allemaal van de bus gemoeten aan de Oude Abdijstraat zonder pardon ...
Ben benieuwd naar de eerste schooldag ...
Meer duidelijkheid van de Lijn zou mooi zijn en wat de plannen zijn vanaf 1/1/2024 nog mooier !
.Rozendreef tussen sporthal en Hoogveld

Waarom rozendreef de helft wel en de helft niet enkele richting,dubbele richting aan de blokken heeft geen enkel nut.Daarin tegen zou dubbele richting van fonteinstraat naar oude abdijstraat minder verkeer langs de binnenstraat leiden daar er ook vanuit de moorselbaan richting Herdersem wordt gereden.Bij mijn weten waren er in het verleden geen verkeersproblemen in de rozendreef(omgeving van de blokken)
Fonteinstraat

Graag iedereen in de wijk consulteren voor jullie zulke veranderingen invoeren! Als WZC medewerker kan ik enkel problemen zien in deze verandering voor werknemers, bewoners en familie.
De bereikbaarheid is beperkt.
Bijkomend is het gevaar voor schoolgaande kinderen vergroot in de straat parallel aan de Rozendreef.
Ik zie enkel negatieve punten aan deze verkeerswijziging
Werkzaam in WZC Ten Rozen in Rozendreef

Veel
te grote omweg om aan het rustoord OLV ten rozen te geraken zeker voor iemand
die niet van Aalst is laat Rozendreef terug twee Richtingstraat worden het
heeft niks te maken met Peter van Nuffel straat
Leg in de Petrus van
nuffelstraat gewoon een vluchtheuvel of wegversmalling.. dan is het probleem
opgelost voor hun en kan het terug normaal worden voor alle inwoners van de
buurt
De schoolperiode is nog niet gestart, doch wordt al het verkeer
langs de school gestuurd (onveiliger). Achter schoolgaande fietsende kindjes
rijden zal de snelheid nog lager dan 30 km/uur maken hetwelke sommige
autobestuurders tot gevaarlijke inhaalmanoeuvres gaat dwingen.Onduidelijke aanduiding in stukken die opeens wel tweerichtingsverkeer
zijn.Men zou beter het probleem bij de wortel aanpakken ipv iedereen te laten
opdraaien voor 1 probleemsituatie. Er zijn in tussentijd nog
verkeersongevallen gebeurd (na invoering circulatieplan) aan de Petrus van
Nuffelstraat. Circulatieplan heeft dus geen bijdrage tot het probleem.Een verhoogde inrichting en wegversmalling aan de Petrus van Nuffelstraat -
Sint Ursmaarstraat is de enige en juiste oplossing voor de kern van het
probleem aan te pakken.
Jozef Borremanstraat

Als ik naar en van mijn werk in Herdersem moet, moet ik omrijden. Mijn man, die de ring moet nemen, is veel drukker op de ring. Als ik naar de handelaars moet is het omrijden en naar huis nog verder omrijden. En dit alles en de scholen zijn nog niet open. Dit gaat nog meer verkeer geven.
Krekelstraat

Ik denk dat er wel controles dienen te gebeuren voor het éénrichtingsverkeer. Veel mensen rijden uit gewoonte een straat in zonder te beseffen dat de richting is veranderd. Ook zijn er die 's nachts moedwillig de Petrus Van Huffelstraat verkeerd in rijden richting binnenstraat. Ook dringend controle op 30km/u. Misschien zijn er hier en daar wat punten ter verbetering maar het opzet om ons kruispunt veiliger te maken is alvast geslaagd ...
Arendveld

Veel problemen moeten 10min rond rijden voor de delaize sluipverkeer gaat door de wijken net zoals de bussen van de lijn vrachtwagens…
Heidestraat

Laat de verkeerssituatie zoals ze vroeger was maar laat het eenrichtingsverkeer Arendsveld en St.Ursmaarstraat wel zoals ze nu is. Dat was volgens toch het enige "gevaarlijk volgens ....." kruispunt.
Vanuit de Goudbloemstraat mag je NIET naar rechts naar Rozendreef maar vanuit de Petrus Van Nuffelstraat mag je WEL naar links voor 300 m . Hoe zot is dat??
Goudbloemstraat

Gelieve het stuk rozendreef van aan de fonteinstraat tot de oude abdijstraat terug dubbel richting te maken, het voorkomt dat veel wagens die richting moorsel/herdersem onnodig door de binnenstapt en botermelkstraat moeten, wat minder verkeer betekent ad arendschool
Lijnzaadstraat

zeer veel omrijden om van punt A naar punt B te rijden, met zinloos verbruik van benzine. Eenrichting doet de snelheid niet dalen
drie veldenweg

Problemen. Moet heeeel ver rondrijden om tot mijn thuisadres te kunnen rijden.
Graag het stuk tussen fonteinstraat en oude abdijstraat opnieuw dubbel richting maken.
Alle verkeer voor Herdersem moet nu onnodig langs de arendschool. Onlogisch lijkt mij. Bewoners van de lijnzaadstraat moeten nu onnodig rondrijden.
Lijnzaadstraat

In het algemeen is het een verbetering. Het verkeer gaat veel vlotter. Voor de 1 minuut dat ik langer moet rijden is het vlotter verkeer al meteen uitgespaard. De Delhaize is ook veel gemakkelijker bereikbaar.
De voorrang van rechts uit de Groenstraat wordt soms wel genegeerd wat wel een gevaarlijke situatie kan geven maar dat kan met duidelijke signalisatie wel opgelost worden denk ik. Google maps stuurt iedereen nog via de verkeerde richtingen door de wijk dus als daar een correctie gebeurd zullen er ook veel gevaarlijke situaties vermeden worden.
Groenstraat

Voor het eerst in 20 jaar is het aangenaam wonen in onze straat voor mij. Het is nu veel rustiger in de straat en veiliger om met de fiets te rijden. Vroeger bego´n vanaf 6u 's ochtends het onophoudelijk verkeer van teveel auto's die ook nog eens veel te snel reden met verschillende ongevallen en dikwijls schade aan geparkeerde auto's tot gevolg e´n dit tot 's avonds laat. Ook het gevaarlijke kruispunt Arendsveld - Petrus Van Nuffelstraat is veel rustiger en veiliger geworden. Nu kunnen kinderen tenminste veilig naar school of n´aar de sporthal van Ten Rozen gaan en ouderen veilig naar de Delhaize. Het is nu enkel nog wachten tot iedereen zich aan alle verkeersregels zal houden. Er negeren immers dagelijks nog ee´n heel pak mensen het eenrichtingsverkeer, omdat ze " het niet weten" , maar er wel al verschillende malen over aa´ngesproken werden. Geef mij maar het circulatieplan zoals het ´nu is! Ik ben alvast grote fan van dit circulatieplan!
Arendsveld

Omrijden tot en met, gaan Aalst vermijden wat niet bevorderlujk is voor de Handelaars bv bloemisterij Ten Rozen,
Broekstraat herdersem

Rozendreef volledig enkele richting of niets. Verwarrend
Het word tijd dat er handhaving komt. Zie noch steeds mensen die BEWUST tegen de richring rijden.
Snelheidscontroles in Botermelkstraat.
Meer snelheidscontroles
Botermelkstraat

Rozendreef volledig enkele richting of niets. Verwarrend
Het word tijd dat er handhaving komt. Zie noch steeds mensen die BEWUST tegen de richring rijden.
Snelheidscontroles in Botermelkstraat.
Meer snelheidscontroles
Botermelkstraat

Als wij de wijk buitenrijden en terug willen binnen komen moeten wij elke keer 3 minuten oprijden op thuis te geraken. Het zou veel handiger zijn al het 2 richtingen zou zijn van de oude abdijstraat tot aan de fonteinstraat
Lijnzaadstraat

Onnodige zonde dertig naar mijn mening: in botermelk tussen dompelstraat en oude abdijstraat (hoeft ook geen fietsstraat te zijn nu dit één richting is) en oude abdijstraat en rozendreef (nu dit een richting is. Aan het eenrichtingsverkeer zou ik niets veranderen, maar dit laat toch wel toe op een veilige manier 50 te rijden. Bedankt en groeten
Lijnzaadstraat

Huur een garage in de geldhofstraat, moet 2 km rond rijden voor aan de voordeur te geraken
Binnenstraat

Minder verkeer , veiliger maar ook veel rustiger !
Sint Ursmaarstraat

Als we uit de richting van het OLV komen moeten we een hele toer omrijden om uiteindelijk aan onze deur te geraken. Via de Moorselbaan en Fonteinstraat lukt het niet want we mogen niet naar rechts op de Rozendreef als we uit de Fonteinstraat komen. We zijn verplicht richting Binnenstraat te rijden waar het verkeer reeds druk is en nu nog drukker is doordat iedereen deze weg moet volgen om de Matexi wijk te kunnen bereiken. Eenmaal in de Botermelkstraat mogen we ook niet rechtsaf slaan in de Lijnzaadstraat en moeten we rond rijden via de Oude Abdijstraat richting Lijnzaadstraat. Waarom is het niet mogelijk om vanaf de Fonteinstraat de Rozendreef in beide richtingen toe te laten?
Koolzaadstraat

Het is wennen, maar geen probleem.
Klaverstraat

Met de wagen rijdend in de rijrichting, zowel in de Binnenstraat, Botermelkstraat als Rozendreef heb je geen idee welke stukken dubbele rijrichting zijn.
Zavelbaan

Problemen: Fonteinstraat richting Lijnzaadstraat: belachelijk dat Rozendreef daar 1 richting is
Als Fietser:
Gevaarlijker in de Botermelkstraat richting Binnenstraat: auto's duwen u nu nog meer in de kant
Lijnzaadstraat

Zo druk op binnenstraat nu en de snelheid is niet aan geduid hoe het moet en schandalig 163 euro als je meer dan 30 rijd moet de kas gevuld worden
Henri matthieustaat

Met de auto probleem om terug op Leopoldlaan te geraken
Groenstraat

Veel km rond rijden, aanschuiven op de leopoldlaan
Koolzaadstraat

het feit dat we nu een grote omweg moeten rijden!
Een simpele oplossing aan de felix den hert straat had veel veiliger , makkelijker en goedkopere oplossing geweest. Namelijk vluchtheuvels !!
Klaproosstraat

verplaatsing langer / waarom thv bloemisterij Ten Rozen niet meer richting rozekesbos mogen rijden - volledige omweg langs binnenstraat (gevaarlijker)
Guido Gezellenstraat

Mijn dochter moet nu Kilometers omrijden om school en Delhaize te bereiken die op nauwelijks 300 meter van haar huis liggen !!!